Met het seizoen om de hoek tonen we vandaag ons nieuw uitshirt. Dat doen we aan de hand van een speciaal supportersnummer gemaakt door Tiewai, getiteld "Blauw Bloed". Een lancering met oog voor Genkse samenhorigheid en talent. Iets wat verder reikt dan de lijnen van het veld.

Fijnzinnige knipoog naar cultuur en verleden

Op de voorkant van het shirt pronken vier blauwe strepen, die net als in het logo subtiel verwijzen naar de vier Genkse mijnschachten. Wie alert is, ziet ook de titel van het nummer – Blauw Bloed – als belangrijk detail in één van de strepen staan. Nog een opvallende aanpassing in vergelijking met voorgaande seizoenen: alle sponsors zijn in het koningsblauw op het shirt geïntegreerd, wat zorgt voor een harmonieuze uitstraling. Itzu prijkt boven het Nike-logo, terwijl Wilms en Carglass de achterzijde sieren. Het keuringsbedrijf ACEG/SPOQ is prominent aanwezig op beide mouwen. 

Supporters achter de schermen en voor de camera

Conform traditie werd het shirt ontworpen voor en door supporters: er werd een wedstrijd opgezet waarbij de GenKids, de jongste supporters van de club, werden uitgenodigd een shirtdesign in te sturen. Hier werd massaal op gereageerd met meer dan tweehonderd inzendingen als gevolg. Vervolgens gingen we, samen met het OSV en Tribune Zuid, aan de tekentafel zitten om het design te kiezen en te finaliseren. Verder kwam onze achterban niet enkel achter de schermen, maar ook voor de camera aan bod. In de videoclip van het nummer is onder meer te zien hoe supporters samen arrosticini eten, en uit volle borst het nummer meezingen. Het toont de Genkse cultuur en legt de nadruk op het blauwe bloed dat door de aderen van onze club en supporters stroomt. Het nummer zal vanaf heden bij elke thuiswedstrijd gespeeld worden wanneer de spelers het veld betreden. 

*Het nieuwe away shirt 2024- 2025 is vanaf zaterdag beschikbaar online en in de fanshop.